ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

חורף עצלן

הימים הבאים הולכים להיות חורפיים במיוחד. כך מבטיחים החזאים. לא כל כך משתלב טוב עם דיאטות. איך תשמרו על עצמכם מהעליה במשקל האופינית לחורף? בכתבה שלפניכם.

אומנם באיחור אופנתי, ועדיין לא בטוח שהוא כאן בשביל להישאר, אבל מוקדם בבוקר אפשר כבר להריח ריח של גשם ומאוחר בערב אפילו קצת קר. זה ושעון החורף שתמיד מקדים את זמנו מהווים סיבה מספקת עבור העצלנים שבינינו להפסיק לצאת מהבית לחוגי הספורט או להליכות. שעות האור המצומצמות ביחד עם נטייה טבעית למלנכוליה יורידו את מצב הרוח והחיפוש אחר פחמימות עתירות קלוריות יתחיל. על השילוב בין הפסקת הפעילות הגופנית לחיפוש (ומציאת) הפחמימות אין צורך להרחיב. בקיצור – דיאטה היא בהחלט הבחירה של הקיץ.

אז מה עושים? הרי כך או אחרת הוא תופס לנו שליש מהשנה ואנחנו לא באמת מאחלים לעצמנו ששנה אחת הוא פתאום יפסיק להגיע בכלל. אנחנו מאחלים לעצמנו להתמודד איתו בצורה שלא תחרב לנו את כל הישגי הקיץ.

אז קודם כל נדאג להיות שבעים ואת זה נעשה על ידי כך שבמסגרת כמות הפחמימות המתאימה לנו נעדיף את אלו המלאות, כמו לחמים, קרקרים ודגנים מחיטה מלאה, אורז ופסטות מלאים, קטניות על כל סוגיהן, קינואה, בורגול וכד' אם נאכל אותם חמים כמו בתוך מרקים ובתבשילים, אז נתרום עוד יותר לתחושת הסיפוק והשובע.

ומכיוון שלמזון החם יש תפקיד בתחושת השובע, הרי שגם מרקי ותבשילי ירקות חמים יעשו את העבודה. ככל שהמזון יותר סמיך ומוצק הוא משביע יותר ולכן שתייה כמעט ואינה משביעה, אך שתייה חמה כמו חליטות צמחים, מים חמים עם נענע או תה עם מקל קינמון דווקא יכולה להשהות קצת תחושת רעב ולספק את החשק המתעורר מידי פעם. שתייה חמה, גם אם היא באה בתור נשנוש, מספקת לנו את הנוזלים הדרושים לתפקוד הגוף התקין. בחורף העניין חשוב במיוחד כי תחושת הצמא והחשק לשתות מצטמצמים מאד, אך לא כך דרישות הגוף.

ומכיוון שאנחנו מעדיפים מזונות חמים, הרי שפירות וירקות טריים לא יעמדו בראש רשימת ההעדפות שלנו. במקומם אפשר בהחלט להכניס את מרקי ותבשילי הירקות (למרות שבחימום תכולת הויטמינים יורדת), הירקות המוקפצים (בהם דווקא ישמרו הויטמינים בגלל החימום הקצר) והפירות המבושלים, כגון תפוחי עץ אפויים (משתבחים בתוספת קינמון ואגוזים קצוצים).

בשביל המצפון והשפעת, כדאי בכל זאת לאכול איזה תפוז או 2 קלמנטינות מדי יום. מנת הפרי הזו מספקת את מינימום הויטמין C הנדרש לתפקוד תקין של מערכת החיסון. ואם בכל זאת לא הצלחתם להפחיד את השפעת, מרק עוף יכול בהחלט להשתתף במלחמה נגדה. אותו המרק שבמשך שנים רבות נהנה מתמיכת הרפואה העממית והאמא הפולנייה, קיבל תוקף מדעי בשנים האחרונות והוכרז כמכיל חומרים בעלי יכולת ריפוי והקלה על סימפטומים של דלקות בדרכי הנשימה העליונות, או בקיצור הצטטנות, הנגרמת ע"י וירוסים.

למי מאיתנו שדייסות אינו מעוררות טראומות ילדות, דייסה מסולת או קוואקר יכולה להוות ארוחה מצויינת ורב תכליתית. היא מחממת, משביעה, מכילה הרבה סידן ואם בחרתם בשיבולת שועל, אז היא גם תעזור לכם להוריד את הכולסטרול, על הדרך. המתקת הדייסה בממתיק מלאכותי ופיזור קינמון מעל יעלו אותה לדרגת מעדן של ממש.

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, מתחזקת את קצב חילוף החומרים ולא פחות מזה את מצב הרוח. לא כדאי לוותר עליה בחורף. והאמת היא, שאם ממש רוצים, אפילו לא צריך לצאת מהבית. תוכניות הפעלה גופנית בטלביזיה או משחק ב wii יכולות להיות תחליף הולם בהחלט.

חורף חם ונעים!

חזרה לרשימה